2011/01/26

Vanessa Paradis interjú - Guardian, jan.24.

Az interjút Laura Barnett készítette Vanessával és itt láthatjátok az eredeti cikket.

Vanessa Paradis - színésznő és zenész

"Amikor bekerültem a zeneiparba, még csak egy tinédzser voltam. Nem néztem ki akkor valami jól."

Minek köszönhetően indultál el a zenei pályán?
Az MGM musicaleknek. A 'Singin' in the Rain' volt az első amit láttam, 6 évesen. Teljesen magával ragadott. Még mindig libabőrös leszek azoktól a musicalektől.

Nem érzed úgy, hogy inkább a külsőd alapján ítélnek meg?
Nem. Először a zenével kezdtem - és csak később jött a modellkedés és a színészkedés. Én nem érzem úgy egyáltalán, hogy ezek a dolgok miatt kevésbé vennének komolyan a zenész szakmában. Különben is, abban a korban kezdtem el, amikor nem éppen a legjobban néztem ki -  csak egy tinédzser voltam.

Mi volt a legjobb tanács, amit valaha kaptál?
Az anyukám mindig azt mondta, hogy legyek türelmes. Erre azért van szükség, hogy észrevegyük, ha nem úgy történnek a dolgok, ahogy azt mi éppen szeretnénk, vagy ha semmi ötleted sincsen, akkor egyszer, idővel mind bekövetkeznek.


Mi volt a legrosszabb dolog, amit eddig rólad mondtak?
Egy tv bemondó egyszer azokról az emberekről beszélt akiket ki nem állhatott, és én is közöttük voltam. Azt mondta, hogy egy énekesnőhöz képest az én hangom túl halk. Ezt nagyon rossz volt hallani. Azonban nem lehet mindenkinek megfelelni. És én nem is akarok.

Hogyan birkózol meg a hírnévvel?
Ellentétes érzéseim vannak ezzel kapcsolatban. Rengeteg előnnyel is jár, például, vészhelyzet esetén könnyebben találok egy orvost, vagy egy asztalt egy étteremben. De ugyanakkor, ellopja a magánéletemet is, és ez nagyon nehéz, amikor ez már a családomat is befolyásolja. A gyerekeim életét nem kellene, hogy érintse.

Kiket csodálsz a legjobban?
Marvin Gaye, Tom Waits és Serge Gainsbourg. Ők mind tökéletesen zsenik.

Létezik olyan művészet, amely nem a te műfajod?
Nem. Olyan művészetek léteznek, amiket nem szeretnék saját magam művelni, de minden tiszteletem, azoknak a művészeknek, akik ezeket megalkotják. Bátor dolog olyat alkotni, amelynek nincsenek szabályai és határai.

Melyik művészeti alkotást szeretnéd a legjobban hogy a tiéd legyen?
Gustav Klimt, Szerelem című festményét. Annyira megmozgat. A kép közepén látható egy pár, akik egymás szemébe néznek, és teljesen át tudod érezni az ő szerelmüket. És a két arany csík az oldalán, olyan mint egy keret. Egyszerre valódi és varázslatos.

Melyik dalt választanád életed filmzenéjének?
Edith Piaf-tól a La Vie en Rose-t.Ha szerelmes vagy, bármire képes vagy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése